Оскарження податкових повідомлень-рішень (ППР)
Випадок з практики:
У нашого клієнта виник спір з податковою з приводу донарахування суми податку на нерухоме майно – в отриманому ним ППР була висунута податкова вимога про сплату додатково 88 000 гривень. Коли клієнт не виконав цю вимогу, утворився податковий борг, і ДПС було ініційовано опис майна у податкову заставу.
Наші дії:
Після юридичного аналізу справи ми дійшли висновку про неправомірність податкової вимоги до нашого клієнта. Завдяки коректно складеній скарзі, що була підкріплена копіями документів, розрахунками та доказами, нам вдалося в адміністративному (досудовому) порядку скасувати ППР. Відповідно рішення про опис майна у податкову заставу було визнано таким, що не має юридичної сили.
Команда фахівців ЮК «Муренко, Курявий і Партнери» зараховує до свого багажу досвіду ще один успішний кейс!
Правовий коментар:
Податкове повідомлення-рішення приймається за результатами перевірки, та містить вимоги щодо сплати донарахованих податків, штрафу й таке інше. Якщо платник податків не згоден із висновками представників ДФС, то йому надається право на оскарження ППР у порядку, передбачену статтею 56 Податкового кодексу.
В залежності від обставин застосовується один з трьох шляхів оскарження рішення податкової:
- заперечення на акт перевірки;
- подання скарги до вищого за підпорядкуванням податкового органу;
- звернення з позовом до суду.
Важливо! З 12 лютого 2021 набули чинності зміни до Порядку оформлення і подання скарг та їх розгляду, затверджені наказом Мінфіну від 14.01.2021 №9. Зокрема, змінився строк, відведений на подання скарги – з 10-ти календарних днів на десять робочих днів. Хоча наразі питання строків не є актуальним, бо перебіг строку для подання скарги та розгляду такої скарги контролюючим органом зупиняється на час карантину.
Варто підкреслити: адміністративний шлях оскарження ППР не завжди ефективний. В ряді випадків слід відразу, або після відмови у задоволенні вимог скаржника контролюючим органом вищого рівня, подавати позов до суду.