Муренко, Курявий і Партнери




Муренко, Курявий і Партнери


Якщо клієнту відмовив один банк в обслуговуванні на виконання вимог фінмону, чи доступна ця інформація для інших банків?

Інформація про відмову клієнту в обслуговуванні банком на підставі вимог фінансового моніторингу не є автоматично доступною для інших банків. Також, кожен банк здійснює незалежну перевірку клієнта відповідно до своїх внутрішніх процедур фінансового моніторингу. Тому відмова одного банку не обов'язково призведе до аналогічного рішення іншого банку, якщо той не виявить порушень у діяльності клієнта.

Якщо клієнт не може отримати обслуговування у банках через відмову у зв'язку з порушеннями вимог фінмоніторингу, теоретично він може бути ускладнений у доступі до фінансових послуг. Проте, це не означає, що людина автоматично позбавлена всіх можливостей для здійснення фінансових операцій. За певних умов (наприклад, наявність законних доходів і відповідних підтверджуючих документів) можна звернутися до альтернативних фінансових установ або банків, які працюють з високими ризиками, і які можуть надати послуги.

У разі, якщо клієнт стикається з відмовою у відкритті рахунку або обслуговуванні через фінансовий моніторинг, важливо спочатку оскаржити рішення банку, якщо є сумніви щодо його правомірності. Клієнт може звернутися до банку для отримання роз'яснень щодо причин відмови і, за необхідності, подати запит на перегляд цього рішення. Якщо відмова пов'язана з внутрішніми політиками конкретного банку, можна звернутися до іншого банку з детальним поясненням ситуації та наданням документів, які підтверджують законність фінансових операцій. У разі, якщо ситуація не вирішується, і клієнт зіштовхується з серйозними обмеженнями доступу до фінансових послуг, він має право звернутися до фінансового регулятора. Зазначена ситуація не означає, що клієнт буде остаточно позбавлений доступу до фінансової системи, однак можуть виникнути певні труднощі, які потребують уточнення або додаткових кроків для їх подолання.

Важливо зазначити, що коли банк розриває з клієнтом відносити і банк вертає залишок коштів клієнта на рахунок іншого банку, з великою ймовірністю другий банк також поцікавиться джерелом походження коштів та фінансовою історією. Оскільки банк розриває відносини на підставі ст. 15 ЗУ «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення» інший банк одразу переміщає такого клієнта в потенційну «групу ризиків».